Tuesday, July 6, 2010

where am i?

salam readers..

just a short update from me. this is my current workplace. ramai jugak yang bertanya tentang my new workplace. ohh new workplace di sini bukan lah new company yer pembaca sekalian. saya masih lagi mencari rezeki di syarikat lama cuma lokasi kerja sahaja yang berubah daripada operation building to warehouse. warehouse? yess tidak syak lagi, warehouse.. ;)

saya malas nak snap gambar. ini je yang rajin saya snap. pantry dan bilik sembahyang serta pintu sebelah saya tak snap. kalau rajin saya snap dan update di sini kemudian yer.. ohh pantry kami dah ada rupa sedikit. saya  letak bowl dan pokok hijau hidup dalam air. kelihatan agak manis pantry itu setelah ditouch-up oleh saya. dan ohh! saya merupakan satu-satunya wanita di department ini. kedengaran agak mencabar kan?  itu lah realitinya tapi tak apa lah, saya redha. saya hanya menjalankan tugas sebaik mungkin!

jom kita lihat apa yang ada di dalam warehouse ini!

besar tau warehouse ni. ini baru satu pintu. pintu sebelah ada geng buat kerja. sekarang tengah buat skid untuk welding machine dan air compressor. hmm.. nanti saya ambil gambar sebelah sana pula. ok. apa yang anda lihat yang color hijau itu ialah welding machine manakala yang color kuning itu pula ialah skid frame bagi welding machine. kesemua lima belas unit welding machine ini telah sedia untuk dihantar ke onshore dan offshore. maksudnya bermula lah kebizian kami di project services department ini..


ok now proceed with second photo [sila abaikan motor itu..]..


apa yang anda lihat itu ialah 4 legged sling untuk lifting procedure yang telah ditetapkan oleh petronas dan 4 legged sling itu mestilah diload test terlebih dahulu. setelah melepasi garis panduan yang telah ditetapkan, baru lah machine-machine tersebut boleh diguna-pakai..


third photo. nampak pintu tu? haa itu lah pintu masuk dan keluar ke workstation saya. masa saya snap gambar tu, masih belum ada pemegang pintu. sekarang sudah ada. baru dipasang pagi tadi.. ;)

next photo = keadaan di dalam workstation.. meja saya yang hujung sekali.. ;)


mari zoom in.. alamak kantoi tengah online facebook! waka waka.. ;p


okay lah. itu sahaja untuk kali ni. nanti cerita lagi. tata.. ;)

3 comments:

Nadia Nazifah said...

bestnye meja kak syima. ade pokok lagi! dulu ya ade pokok tp ade org berkenan. org tu amik bwk balik umah dia. haha ;)

Jongos said...

Sya berkenan kat guli warna biru tue!!
office anda sgt cute..kekeke..nanti sya nak g melawat la

Mrs Faizal said...

YA :: pokok tu ada nampak berseri skit meja ni. hehe.

cik nida :: nyenyeh teh. ada skit lg arcrilic ball tu. nak ke? ;p ;p eh mari lah melawat! kami sedia terima visitor at anytime. hahahaahha..