Sunday, August 5, 2012

percutian yang mendamaikan

11 Julai 2012 – kami pulang ke Darul Iman. Perancangan yang diatur teliti. Sebelum Ramadhan, pulang ke kampung ku dan bercuti di Pulau Perhentian merangkap raikan ulangtahun kelahiran Puteri ku yang  ke-4. And yessssss she’s ready for her baby sister/brother :)

13 Julai 2012 – bertolak ke Jeti Kuala Besut seawal jam 7 pagi. Sampai di jeti hampir jam 9 pagi. Menunggu bot tak sampai-sampai. Posinggg duluuu sampai bosan. My mother in law, brother in law and his family + his mother in law and his staff pun join skali. Ehehehe.

Akhirnya setelah butir diri lengkap diisi, kami naik bot. Posing lagiiiiiiiiii atas bot. hampir sejam setengah, kami sampai kat pulau. Kami menginap di pulau kecil, which is perkampungan penduduk pulau. Near to masjid, kedai makan and a lot more cheaper than pulau besar. But next time kalau pegi lagi, saya nak stay kat perhentian besar pulak. Easier untuk Puteri ku mandi laut and main her beach toys. Pulau kecik tu tak leh mandi. Nak kena naik taxi pulak ke pulau besar. Kat pulau besar, heaven lahhhhhh! Snorkelling wohoooooo!

My little sister met her new friend, Halimah and Sonia from France. They are siblings.

Pemandangan yang sungguh tenang meski terik membahang. Cukup tenang. Saya diminta untuk posing. Tanpa berlengah, nah inilah hasilnya! Ahahahha.
Dah check-in, bersiap untuk pegi snorkelling. While waiting for the taxi, posing lagiiiiiiiii. * taxi tu sebenarnya bot kecik. Sebab dipanggil taxi ialah sebagai kenderaan yang menghubungkan pulau kecik dan pulau besar *

Banyak tempat pakcik tu bawak kami snorkelling. Jumpa nemo. Jumpa penyu tengah makan di dasar laut.!Nampak aje kelibat penyu tu, encik suami dan saya terus terjun dari bot!! Walaaaaa satu pengalaman baru dan kepuasan yang tak terucap! Sungguh-sungguh saya mengagumi indahnya ciptaan Ilahi. Hidupan dasar laut yang sememangnya unik. Allahuakhbar!

Selesai snorkelling, pakcik taxi bawak kami mandi air tawar. Sejuk yang amat tapi best! Menggigil-gigil tapi sempat lagi pose :)

Pastu balik chalet. Malam berkumpul di kedai makan. Nak celebrate birthday Puteri. Kami bawak cake siap ke pulau. That’s why she was extremely excited bila mula-mula dapat tahu yang kami akan ke pualu dengan ditemani tokmi, ki and the rest of the family. Mama and papa so happy for you, sayang!

14 Julai 2012 – sebelum bertolak balik, kami sekali lagi naik taxi ke pulau besar. Pegi ke taman laut. Situ ikan cantik-cantik. Anak-anak main beach toys dengan ditemani tokmi tercayanggggggg. Kami sempat main pasir jugak. Kalah kids. Ahahahha.

Then jam 11 pagi, bersiap untuk pulang. Kul 12 bot sampai. Bertolak balik ke Alor Setar dari jeti Kuala Besut.

Till we meet Darul Iman again end of Ramadhan, insyaAllah :)

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.