Wednesday, June 9, 2010

bergelaketawa bersama familia tershayang

mari bercerita!

6 jun 2010, kami ke rumah makcik saya di kampung alor lintang, besut. untuk meraikan majlis pertunangan sepupu saya; khadijah abdul kayum a.k.a jana. majlis dijadualkan bermula jam 11.00 pagi. jadi saya, seawal jam 7.00 pagi sudah bersiap [eh awal ke pukul 7? pada saya awal sebab farisya ameera bangun jam 12.00 tengah malam dan menyambung tido pada jam 3.00 pagi. sempat tengok upin & ipin lagi]. hehe..

saya terpaksa membangunkan sang puteri kala dia sedang enak tido. mula-mula mengamuk juga sebab masih mengantuk tetapi setelah dipujuk sekejap saja dia sudah boleh senyum dan terus ajak mandi! good gurL.. :D

kurang lebih jam 8.45 pagi, kami gerak ke rumah tokmi. ikut perancangan kami akan ke besut satu kereta saja. kereta adik saya. tunggu adik dan isterinya bersiap, kurang lebih jam 9.30 pagi kami gerak ke besut. dalam perjalanan [dah hampir sampai sebenarnya], kami jumpa kereta sepupu saya di jalanan. slow and steady. adik saya memotong tanpa berlengah. haha!

sampai di besut kurang lebih jam 10.40 pagi. tetamu belum sampai lagi. yang ada saudara terdekat. makan dulu sebelum rumah diserang rombongan lelaki. dan bergambarrrrr!! :D




farisya ameera diminta jadi model. posing baik dan sopan.. ;)


mama cemburu chacha hug papa. hahahaa.. :D


aaa ini pinky gurL --> wan irya alisya wan mohd khaidzir. budak debek ini syok tido. lihat lah muka dia yang debek itu. mummy dia cakap muka alisya kelihatan empat segi. empat segi pun tetap cute! pink semakin menyerlah..


jana yang putih melepaksss bersama bondanya. ini lah makcik saya.. ;)


dua-dua ini ialah kakak kepada umi saya. mereka ada iras kah? tidak? hmm..


haaaaa ini dia empat beradik berfoto bersama!


ini pula foto bersama nenda tershayang! yang berbaju hitam itu ialah isteri kepada pakcik saya iaitu adik ipar kepada empat adik-beradik tadi. apakah yang cuba saya sampaikan? adakah anda faham? gagaga.. :D


jana secara rasminya menjadi tunangan orang. bergambar bersama parents dan mr fiance; rafiq.. ;)


pose manja dari kami untuk papa.. kakakaka.. :D


me with my precious and ipar-ipar berfoto bersama jana.. ;)


us without younger sister, syahira. she's not in town. sekarang berada di bukit tinggi, indonesia. pertukaran pelajar selama 10 hari. dijadualkan pulang ke tanahair 12 jun ini.. ;)

and last but not least,


daaaaaaaa.. :D

2 comments:

Unknown said...

First time Abang din tengok gambar anak khaidir.... beso doh rupanya. Masih lahir dulu ada Khaidir sms Abg Din... tahniah!!

Happy family.... Bila2 kita kene buat family day ni ork?

Mrs Faizal said...

a'aa dah nak masuk 3 bulan. cepat beso bdk kecik ni. hehe. tima kasih abd din [on behalf kdir & ya].

tu la, buat family day mesti best! big family ni. kena ada volunteer organizer ;)