Wednesday, February 17, 2010

cuti yang membahagiakan

sampai office from kuala terengganu tadi about 8.05 am together with my gurL, my mom and my dad. farisya ameera nak ikut mama work. dukung gud gurL jap, ajak tengok kapal and alhamdulillah she's ok and get back to tok mi and ki in the car. siap lambai-lambai mama lagi tadi.. you are such a gud gurL lah darL! petang nanti kita jumpa lagi ya sayang.. ;)

mari flashback [to those who are interested nak follow je. those who are not, please leave immediately. thank you]..

thursday, 11th february 2010

pulang ke kuala terengganu as usual. hati dah tak sabar-sabar nak pulang. maklum lah, cuti agak lama kan. saya tak sambung cuti pun. nak simpan cuti nak pegi holiday, insyaAllah.. sampai rumah bonda lebih kurang jam 6.55 petang. masih sempat berpimpin tangan dengan puteri bawa jalan-jalan depan laman rumah. rindu sungguh pada si kecik tu.. then bersiap-siap ke clinic. tanggungjawab mesti dilunaskan. seperti yang dirancang berminggu-minggu, saya bawa puteri ke clinic untuk injection dos tambahan. pantasnya masa berlalu, puteri tersayang sudah pun berumur setahun setengah. saya dah bawa bekalan [choclair and waffle] in case puteri tak henti cry. memang puteri cry.. menggigil badan saya pangku puteri. saya memang ngeri bab-bab suntikan ni. tak sanggup nak tengok anakanda kena inject. tapi si kecik tu tamau pulak dengan tok mi. nak mama dukung so i have to. alhamdulillah saya berjaya.. saat doctor mau inject tu, farisya ameera tengok jarum. she said, "chacha akut maa.." then i replied, "taakkk.. doctor buat sikit je.. slow je kay.." but then she cried juga. kena inject, memang la sakit. nasib baik tak lama. choclair itu berhasil. fuhh lega mama.. ;)

pas tu, kami ke tempat makan. gud gurL makan nasi goreng cina, share dengan mama..



friday, 12th february 2010

hmm.. gud gurL demam sebenarnya lepas kena inject semalam. she's woke up at about 2.15 am and start crying. memang sah demam. badan panas betul. kalau ikutkan, saya dah bagi ubat right after injection. kesian chacha.. she's back to sleep at about 5.00 am. agak lama berjaga. tak selesa. saya letak towel kecik yang direndam dalam air kat atas kepala chacha, nak bagi sejuk sikit. alhamdulillah lena tido..

saturday, 13th february 2010

farisya ameera genap 19 bulan. saya bawa gud gurL ke pantai batu buruk. masyaAllah ramai nya manusia sampaikan tak nampak pasir. hehhee.. but it's okay. demi gud gurL, saya dan adik saya redah juga. nasib baik ada parking. agak susah nak park kete sebab saya bawa kete ayah saya. macam panjang kalau nak story. saya attach a few photos kat sini untuk menceritakan keadaan di pantai. we're extremely happy!









sunday, 14th february 2010

it's chinese new year! and it's valentine's day. i didn't celebrate. valentine's day is not meant for muslim. not meant for islam. i don't understand why muslim so excited celebrating valentine's day. hmm.. no words could describe my feeling. all i can say; my weekend holiday is blessed with presence of beloved daughter.. thank you sayang for being with mama.. hari ni bawa gud gurL jalan-jalan lagi. i had a phone call from my grandma; ajak pegi ri-yaz heritage and i said, "ok.. wann siap. kejap lagi ma pegi amik wann..". then saya bersiap, siapkan gud gurL.. asked my mom and lil sis to join us. enjoy the photos as much as we enjoyed the day! yippieeeeeee !!











to be continued.. ;)

No comments: