Wednesday, May 12, 2010

mama bercerita

today is wednesday, 12th may 2010. saya baru masuk office. maksudnya cuma dua hari bekerja this week. tomorrow dah balik ke kuala terengganu. ohh i loike! :D

ahad dan isnin memang saya cuti. nak tunggu farisya ameera kat taska. hari ahad kami ke taska berhampiran rumah. anak-anak di situ begitu teruja tengok farisya ameera. maklum lah budak baru kan.. first day dah kena buli. perut dan dada ditekan-tekan, pipi dicuitampar oleh anak-anak yang ada kat situ. she cried. but mama ada so still under control. masa kat taska, my mom call. tanya how's she doing. then my mom said tak payah la hantar ke taska. tokmi still boleh jaga chacha bla bla bla.. then i said, okay lah kita bincang later. i told mr hubby and he agree. so on monday saya tak hantar farisya ameera ke taska dah. pergi rumah tokmi saja. sesampai di rumah tokmi, saya diberitahu tokmi dan ki ke rumah ayah alang [my uncle]. ayah alang collapse and tak sedar. ya Allah. saya terkejut! terus bersiap dan bawa farisya ameera ke sana. kebetulan pulak mr hubby is not in town. pergi site visit. sampai kat sana, i was told that ayah alang dah dibawa ke hospital. ambulance datang ambil. then we went to my grandma's crib. cerita-cerita. was there till 2.00 pm. meanwhile, ayah alang masuk emergency room. about 5 o'clock baru keluar masuk wad biasa. kami pergi melawat. malamnya kami diberitahu ayah alang akan dibawa ke HUSM, kubang kerian. because no specialist to operate darah beku di otak at HSNZ. ahh we just pray for him. last nite, ayah alang selamat dibedah. harus tunggu beberapa minggu pertama untuk next progress. but earlier, doctor said ada 3 kemungkinan yang bakal berlaku:
  1. lumpuh
  2. angin ahmar
  3. pulih seperti biasa
sedih. doctor klasifikasikan ayah alang masih berada dalam keadaan kritikal walau selepas pembedahan. kami cuma hanya mampu berdoa supaya ayah alang pulih seperti biasa, amiin..

semalam hari selasa. saya sepatutnya bekerja. cuti hanya dua hari. tapi badan penat. letih. tak larat nak drive subuh hari datang kemaman. so i took emergency leave. and today i am back to the office. pagi tadi drive dalam keadaan mengantuk yang amat. oleh sebab itu saya berhenti rehat di petronas rantau abang 15 minit. baru okay sikit.. ;)

nanti sambung cerita. get back to work!

p/s: sepanjang setahun setengah saya travel dari kuala terengganu - kemaman - kuala terengganu, hari ini buat pertama kali nya saya berhenti rehat. tak boleh nak paksa drive sebab kereta dah ke tengah dan ke tepi. risau perkara buruk berlaku, i've made the best choice;  REHAT! ohh what a life!

No comments: