Monday, September 6, 2010

liburan di bandung day 1

punya lama cari mood nak update belog! apakah? hmm..

pagi lepas sarapan, kami ke pasar baru. dua mini mpv. dua-dua kaler hitam. hajatnya nak spent kejap je kat pasar baru. honestly saya tak plan nak beli kain untuk saya pun. cuma dah niat nak beli kain untuk bonda dan adinda serta telekung sembahyang sutera untuk saya. ngeeeeeeee..

sebelum cerita panjang, mari saya list kan nama yang pergi ke bandung tempoh hari:
  1. abang saya
  2. his wife, aisyah
  3. acik, adik aisyah
  4. ayu, adik aisyah
  5. ika, adik aisyah
  6. adik saya
  7. his wife, nazlia
  8. hafiz, kawan adik saya
  9. farah, kawan hafiz
  10. suami saya
  11. puteri kami
  12. saya
pagi-pagi lagi kami dah terpacak kat pasar baru. kedai baru dibuka. orang pun tak ramai lagi. start membeli dan tawar-menawar. tak lama di pasar baru, abang saya, adik saya dan hafiz cabut ke factory outlet [FO], sebab tak tahan. hahahaha. mana nak tahan. kat pasar baru kan semua barang orang perempuan. harus lah bosan kan. tapi salute to my hubby. setia membontoti ladies dan jaga farisya ameera for me yang sibuk shopping dan bantu yang lain-lain bargain harga, pilih fabrik bagai.


farisya ameera sangat behave. ikut je mama dan yang lain-lain dari satu kedai ke satu kedai. papa beli beg elmo dan jam upin ipin untuk chacha. mereka pilih kain lama wooooo, saya pun penat. nak muntah tengok kain yang terlampau banyak dan murah! memang ini bukan kali pertama saya ke bandung, dah sedia maklum tentang keadaan di pasar baru tapi kali ni pun sama jugak, penat nak pilih yang mana. last-last pejam mata, amik je yang mana pun. semua lawa tau! dan tengok lah gambar kat bawah ni, anak mama tertido. penat sangat. bangun awal pagi dan tawaf pasar baru. memang letih kan sayang..


lihat kasih seorang papa. terharu. huhuuu.. sayang you papa.. lepas hampir muntah belek kain, kami ke food court. masa ni chacha dah bangun. tengok ada kuda pusing. terus dia melompat nak naik. sebabkan dia behave, papa layan je. nak amik mood baru bangun tido. pastu baru makan nasi + ayam penyet. kami dah 'terkena'. stall yang kami pilih tu masakan dia kureng skit. tapi tak pe la, rezeki untuk tengahari tu kan.. ;)


lepas lunch tu, sambung lagi shopping di pasar baru. mak aii lama betul kat pasar baru. masa tu dah jam 2 petang. budak-budak tu la shopping, saya tak. lepas beli kain untuk bonda dan adinda serta telekung sembahyang saya, saya dah tak beli apa-apa dah. tolong diaorg pilih kain je. tukang bagi pendapat. hahaa.. tukang pening kepala tengok kain yang melambak! lebih kurang jam 4 atau 5 macam tu, baru keluar dari pasar baru. pasar baru dah nak tutup tau! baru kami reti nak keluar. hahaha sadis!

now time for FO! time for papa pulak. kami ke heritage dan cascade. saya dah tak larat nak jalan. kalau ikutkan hati nak beli baju untuk chacha. kat atas rak tu banyak betul baju tapi tak aci lah kalau main sauk je kan. nak juga pilih-pilih. dan ohh, baru teringat, saya beli legging ni untuk chacha. emergency case sebab jeans chacha dah basah. huhuuu.. tengok gambar kat bawah ni ek.. masa kat heritage dan cascade, turn saya pulak jaga chacha. apa lagi, snap gambar la.. tu pun sikit je. chacha ajak jalan dalam FO cari ayong la, cari papa la. lepas cascade, kami ke next FO. tapi tak ingat dah nama dia sebab banyak sangat dan saya tak snap gambar pun. keletihan.


dalam jam 6 petang kami pulang ke hotel. istirahat. 6 petang kat  sana dah macam maghrib kat malaysia.  gelap dah macam malam. kami tak keluar dah malam tu. just tapau nasi goreng for dinner. ada yang  makan maggi je sebab kurang gemar masakan indon. hahahaa nasib la dah nama pun tempat orang kan. food memang tak sama dengan tanah tumpahnya darahku. huhuu..

to be continued..

No comments: