Tuesday, September 7, 2010

liburan di bandung day 3

dimulakan dengan bismillah.. disudahi dengan alhamdulillah.. ;)

assalamualaikum semua.. mulakan hari anda dengan senyuman walau terbangun lambat pagi ni. hehe..

okay dah, back to the story..

as previous, we started our day with breakfast. bila semua 12 orang dah siap berkumpul, masing-masing amik tempat biasa dalam kereta hitam untuk menyambung misi shopping. gambar ni saya snap sewaktu menanti yang lain turun.




hari ni saya akan shopping sakan! wohoooo!! sekali lagi kami ke rumah mode, heritage, cascade [just to name a few sebab itu je yang ingat pun hahaha]. time ni saya pulun baju untuk chacha. puas hati betul sebab murah! dengan RM100 saya boleh dapat 3 helai dress! tak tipu.. lagi la membara semangat nak shopping kan. selain FO yang disebut di atas, kami juga ke summit, stamp, matahari dan lain-lain. semua teruja nak shopping tapi biasa lah, dah hujung-hujung percutian, uang pun udah kehabisan gitu kan. so terpaksa lihat saja dan agak berkira untuk keluar ongkosnya. tapi chacha punya memang best lah. mama beli untuk raya.. :D

after rumah mode, we moved to heritage and cascade. on the way tu, kami lihat seorang  lelaki bersama seekor monyet. kami berhenti di tepi jalan dan lihat monyet genius itu beraksi bersama tuannya. kami bagi sedikit tips untuk tuan monyet. bagus usaha dia mencari rezeki. tak minta sedekah macam sesetengah penduduk yang lain. 


teruskan kembara ke heritage dan cascade. masa ni chacha dah sleep. so saya dan hubby harus bergilir-gilir untuk shopping. saya start dulu while hubby tunggu chacha dalam kereta. tak lama masa yang saya ambil untuk pilih baju chacha. less than 1 hour je kot saya dah selesai jelajah  tiga FO dengan helaian baju yang banyak! yeahh! settle baju for chacha. turn hubby pulak masuk FO. parking kereta kat satu tempat then jalan je. FO bersebelahan saja dan banyak. pilih saja yang mana satu. boleh dikatakan setiap FO yang ada kat tepi jalan tu kami kunjungi. hahaha gila betol masing-masing shopping tak hengat!! sementara menunggu kesemua 12 orang berkumpul di parkir kereta, kami yang mana ada ni makan satar dan otak-otak ikan tenggiri yang super duper enak! lepas ni kalau pergi bandung lagi, kami pasti akan ke gerai itu lagi. gerai tu bersih tau. seronok peniaga tu hari tu, jualan laku dan gerenti cepat dapat pulang berehat hari tu. hehe..


no more piccas for today. eh ada satu lagi. this is our sporting supir; indy diza!! bawak je mana kami nak pergi. berkali-kali pergi tempat sama pun tak pe. indy suka je. hahaha..


till the next entry.. ;)
  

No comments: